Sposób na trudne dziecko

autor: Aneta Barta , źródło: Plasterek.pl

brak oceny

sposób na trudne dzieckoSposób na trudne dziecko


Autor: Artur Kołakowski, Agnieszka Pisula

Wydawnictwo: GWP

Rok Wydania: 2011

Laureat NAGRODY TEOFRASTA! Najlepsza psychologiczna książka popularnonaukowa 2011 r.


Któryż rodzic nie marzy, aby jego dziecko sprzątało po sobie zabawki, bez marudzenia zjadało obiad i mówiło dzień dobry sąsiadom? A ilu z nich zamiast posiadania takiego „aniołka" zmaga się z małym niejadkiem, bałaganiarzem i ignorującym zasady dobrego wychowania brzdącem? Zapewne tych drugich jest znacznie więcej, bo nawet z najgrzeczniejszego dziecka czasami wychodzi mały diabełek, który potrafi postawić cały dom na nogi. Bywają i takie dzieciaki, dla których posłuszeństwo, to strata czasu i wielka nuda. Dla nich cały dzień jest wspaniałą okazją, aby pokazać; rodzicom, babci, ciociom i wychowawczyni w szkole, kto rządzi w ich małym królestwie.

I właśnie dla wszystkich zniechęconych rodziców, sfrustrowanych babć i zmęczonych nauczycieli Artur Kołakowski i Agnieszka Pisula napisali książkę „Sposób na trudne dziecko. Przyjazna terapia Behawioralna". Jest ona efektem wieloletnich warsztatów i pracy autorów z dziećmi nadpobudliwymi, wielogodzinnych spotkań i rozmów z rodzicami, pedagogami, psychologami i nauczycielami na terenie całej Polski. Książka ta, to praktyczny poradnik stworzony specjalnie z myślą o rodzicach i nauczycielach, którzy chcieliby nauczyć się, jak sobie radzić z trudnym zachowaniem dziecka. Artur Kołakowski i Agnieszka Pisula udowadniają w swojej książce, że dzięki elementom terapii behawioralnej, które każdy rodzic bez trudu może zastosować, nawet najbardziej niesforne dziecko można nauczyć przestrzegania zasad.

Księżka składa się czterech części. Część pierwsza przedstawia główne założenia psychologii behawioralnej oraz pokazuje, w jaki sposób może być ona pomocna w pracy nad trudnymi zachowaniami. W części drugiej autorzy prezentują liczne metody i narzędzia za pomocą których można kształtować pozytywne zachowania dziecka. Wszystkie techniki opisane są wraz z przykładami ich zastosowania, dzięki czemu ich zrozumienie i wprowadzenie w życie jest naprawdę proste. Część trzecia poświęcona jest przykładom interwencji opartych na terapii behawioralnej. Znajdują się tu praktyczne opisy programów behawioralnych, które zostały stworzone do pracy z konkretnymi dziećmi w czasie wizyty rodziców w poradni i spotkań z psychologiem oraz pedagogiem. Ostatnia część zawiera gotowe materiały do pracy, takie jak: tabele, szablony, rysunki, schematy komunikacyjne, itd., to gotowy zestaw do pracy, dzięki któremu wprowadzanie opisanych wcześniej technik nie tylko jest skuteczne, ale również przyjemne zarówno dla dziecka, jak i rodzica.

Ogromną zaletą książki jest jej sposób przedstawienia opisanego zagadnienia. Dla każdego, nawet osoby, która nie ma pojęcia, czym jest terapia behawioralna, książka ta nie będzie stanowić żadnej zagadki. Napisana jest w sposób prosty i bardzo czytelny, a ogromna ilość przykładów z życia codziennego czyni z niej książkę, w której każdy rodzic odnajdzie problemy specyficzne dla własnego dziecka. Dla mnie najważniejszym wnioskiem, jaki wyciągnęłam z lektury tego poradnika jest przekonanie, że nie ma dzieci niegrzecznych, są tylko niewłaściwe zachowania, które na szczęście w każdym wypadku, przy odrobinie pracy i cierpliwości można zmienić.

 

Artur Kołakowski - dr n. med., specjalista psychiatra, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny, superwizor-dydaktyk PTTPiB. Od wielu lat pracuje z dziećmi i młodzieżą z problemami rozwojowymi, psychologicznymi i psychoterapeutycznymi, zarówno jako lekarz, jak i psychoterapeuta. Współautor dwóch książek na temat ADHD. Specjalizuje się nie tylko w diagnozie i leczeniu ADHD, ale także w terapii poznawczej i behawioralnej.

Agnieszka Pisula - mgr psychologii, lek. med.; absolwentka I Wydziału Lekarskiego AM w Warszawie i Wydziału Psychologii UW. Pracuje w Instytucie Psychiatrii i Neurologii, w Poradni Nadpobudliwości Psychoruchowej przy Klinice Psychiatrii Wieku Rozwojowego Akademii Medycznej w Warszawie i w Centrum CBT. Licencjonowana psychoterapeutka poznawczo-behawioralna (PTTPB) pracuje z dziećmi i dorosłymi. Od okresu studiów zaangażowana w terapię dzieci z ADHD, pracuje z ich rodzicami i nauczycielami. Współtwórca szkoleń dla rodziców i nauczycieli dotyczących tej tematyki.


Komentarze (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie ma jeszcze komentarzy